digitalFAQ.com Forum

digitalFAQ.com Forum (http://www.digitalfaq.com/forum/)
-   Capture, Record, Transfer (http://www.digitalfaq.com/forum/video-capture/)
-   -   Using an Archer Video Sound Processor? (http://www.digitalfaq.com/forum/video-capture/5138-archer-video-sound.html)

DeeSeven 05-03-2013 08:31 AM

Using an Archer Video Sound Processor?
 
I stumbled upon this at a local goodwill for $2 so I snatched it up figuring whats the worst that can happen right? lol It looks to be in excellent condition but I can't find any information on how to actually use it. I know you hook your audio cables through it but after that I'm lost. Does anyone have the manual? (did it even come with a manual?)

lordsmurf 05-07-2013 05:06 PM

I had some Archer gear once. It was blah.
It was cheap Radio Shack gear that went for $99 each back in the 1980s. So it's far from pro quality.

DeeSeven 05-07-2013 05:20 PM

haha yeah I figured for 2 bucks couldn't go wrong..what would be a decent audio enhancer? basically I'm just looking to take a mono and make it stereo I know it can't be legit stereo

LCP 05-13-2013 01:21 AM

You're better off doing post capture with a Sound Forge Graphic EQ. Download the Sound Forge filter pack from this site. In terms of hardware, use a mixer, specifically the Behringer 1002B or comparable.

kpmedia 05-13-2013 01:21 AM

Some links: ;)

Behringer 1002B currently $119 (cheap!): http://www.amazon.com/s/?_encoding=U...ch-alias%3Daps

Sound Forge filters from digitalFAQ.com: http://www.digitalfaq.com/forum/vide...io-filter.html

DeeSeven 05-13-2013 09:41 AM

excellent thanks :)

DeeSeven 06-12-2013 02:23 PM

alright so the Behringer 1002B finally came in the mail (damn ups!)

I'd like to get a pair of headphones for this I know Behringer makes a few pairs one of them being ( http://www.amazon.com/Behringer-HPS3...nger+headphone ) would those be alright or ?

I'm really just using them to fix the audio on some bad tapes that I might/will get nothing for business use just a passion i have...if that makes sense lol

lordsmurf 06-13-2013 03:05 PM

We have 4 pairs of studio-grade speakers ($200+ each).
No headphones here.


All times are GMT -5. The time now is 12:31 PM

Site design, images and content © 2002-2019 The Digital FAQ, www.digitalFAQ.com
Forum Software by vBulletin · Copyright © 2019 Jelsoft Enterprises Ltd.